Računovodstvena korist tjera vlast da autoceste opet proda nama

Grad Split je 1968. osnovao Investicijsku grupu za izgradnju autoceste Zagreb – Split koja je 1969. odlukom Skupštine općine Split prerasla u poduzeće Autocesta Zagreb-Split. Sabor SR Hrvatske je 5. ožujka 1971. na zasjedanju svih vijeća donio odluku o “Osnovnoj mreži autocesta u SR Hrvatskoj”. Navedenom odlukom predviđena je gradnja tri autoceste, Zagreb-Rijeka, Zagreb-Split i Zagreb-Beograd. Istodobno je donesena i “Odluka o parcijalnoj realizaciji”, odnosno gradnji 100 kilometara autocesta na svakoj od navedenih trasa.

Danas je uglavnom zaboravljeno da je trasa autoceste Zagreb-Split trebala ići dolinom rijeke Une, preko Bihaća i Knina. Tom pravcu Ekonomska komisija UN-a dala je oznaku E-59 i isti je trebao biti zaključni dio Pyhrnske autoceste, a sama trasa koja je trebala spajati Zagreb i Split bila bi kraća za 74 kilometra od autoceste preko Bosiljeva.

pročitaj cijeli članak