Šustar između anarhista i totalitarista

Kada sam čitao “Povijest ljepote” Umberta Eca začudilo me kako među mnoštvom autora i djela Eco ne spominje niti jednog Slavena. Teško je reći da je Eco tek bahat ili neinformiran. Pogotovo ako se obratimo nekim dijagnozama koje dolaze iz redova samih slavenskih autora. Jedna zanimljiva studija slovenskog autora Janka Prunka, u kojoj izučava intelektualnu povijest Europe i najvažnije osobe od 1775. do 2000. godine, donosi podatke kojima nemamo razloga ne vjerovati: Odnos slavenskih i neslavenskih imena je 1: 100 u korist neslavenskih.

Ako tome dodamo da su Slaveni kroz to razdoblje najbrojnija skupina u Europi, rezultat je dodatno deprimirajući.

Mana u Slavena

Netko bi mogao reći da ovime idem na ruku višestoljetnim rasističkim predrasudama prema Slavenima od “starih Europljana”, no onda bismo i same Slavene koji su se bavili slavenskim mentalitetom i šibali po njemu, mogli nazvati autorasistima. Tu mislim na dva gorostasna slavenska sina, na Rusa Nikolaja Berdjajeva i Čeha Tomaša Špidlika.

pročitaj cijeli tekst